Koristeći inženjering SV650 uličnog modela, V-Strom 650/XT vodeno hlađen, DOHC, V-dvostruki motor je podešen da isporučuje čistu, snažnu snagu u svom radnom opsegu.
Klipovi presvučeni smolom niskog trenja i cilindri presvučeni SCEM-om pomažu u postizanju velike kilometraže za vodeći opseg putovanja u klasi.
Elegantni izduvni sistem 2-u-1 prolazi ispod šasije kako bi se smanjila težina, centralizovala masa i obezbedio prostor za uski zadnji deo (i opcioni prtljag).
Izduvni sistem ima dva katalizatora i koristi povratnu informaciju O2 elektronskom sistemu za ubrizgavanje goriva kako bi proizveo optimalnu efikasnost sagorevanja i smanjio emisije na neverovatno nizak nivo.
Sistem ubrizgavanja goriva koristi Suzukijev inovativni SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) na kućištima leptira za gas od 39 mm. Sekundarne prigušne ventile kontroliše servo motor za nesmetanu isporuku snage.
Injektori za gorivo sa 10 rupa sa dugim nosom na svakom kućištu gasa poboljšavaju raspršivanje goriva za bolju efikasnost sagorevanja uz smanjenje potrošnje goriva.
Suzukijeva patentirana integrisana kontrola brzine u praznom hodu (TI-ISC) u kućištu gasa stabilizuje brzinu motora u praznom hodu i pomaže u smanjenju emisije izduvnih gasova. Sistem je kompaktan i lagan.
Suzukijeva funkcija asistencije pri niskom broju obrtaja koristi TI-ISC za neprimetno podešavanje brzine motora kako bi nesmetano isporučio snagu tokom startovanja iz mesta i vožnje pri maloj brzini. Takođe pomaže u smanjenju mogućnosti da vozač odugovlači motocikl.
Kontrolni modul motora (ECM) pomaže u realizaciji najsavremenijeg upravljanja motorom i ima poboljšana podešavanja koja odgovaraju ažuriranim usisnim i izduvnim sistemima, što rezultira boljom ekonomičnošću goriva i linearnim odzivom na gas.
Lagani, čvrsti aluminijumski ram doprinosi laganom rukovanju i odličnoj stabilnosti.
Prednje viljuške od 43 mm sa prednaprezanjem koje se podešavaju oprugom i zadnje vešanje u obliku veze kombinovane su sa podešavanjem prigušenja odskoka i ručnim podešavanjem predopterećenja opruge, olakšavaju upravljanje motociklom.
Sportski liveni aluminijumski točkovi sa 10 krakova na V-Stromu 650 pomažu da se maksimizira sposobnost držanja puta I stabilnost motocikla.
V-Strom 650 XT ima točkove sa žičanim krakovima sa aluminijumskim naplatcima koji bolje apsorbuju udarce na grubim površinama zbog fleksibilnog karaktera krakova.
Ono što daje doprinos imidžu V-Strom 650 su farovi i zadnja svetla, zajednička karakteristika sa modelom V-Strom 1000. Duga i kratka svetla laganih farova su u kompaktnoj vertikalnoj konfiguraciji i ostvaruju osvetljenost ekvivalentnu prethodnim dvostrukim farovima, dok su na dugim svetlima, i duge i kratke sijalice su osvetljene pružajući šire osvetljeno područje. LED zadnja svetla, takođe srodna većem bratu, pružaju visoku vidljivost i doprinose uštedi na težini.
Uži rezervoar ima kapacitet od 20 L i tako ostvaruje duži opseg vožnje, u kombinaciji sa odličnom potrošnjom goriva. Takođe uklanjanjem plastičnih poklopaca sa obe strane rezervoara iz prethodnog modela, rezervoar je postao tanji i na njega se mogu smestiti magnetno pričvršćene torbe rezervoara. Poklopci rama koji su bili postavljeni direktno ispod sedišta na prethodnom modelu takođe su smanjeni, omogućavajući vozaču da se spusti ravno do zemlje, što rezultira boljim pristupom zemljištu i većim samopouzdanjem.
Jedinstveni na modelu V-Strom 650XT su štitnici za zglobove prstiju koji štite od oštrih uslova vožnje, i motor ispod poklopca kako bi vozaču pružio taj dodatni doživljaj avanture, oba su standardna oprema.
Važna karakteristika na modelu V-Strom 650 je vrhunsko udobno sedište, i mada se sa novim dizajnom prilagođava ažuriranom dizajnu poklopca, reputacija će se nastaviti. Takođe izgled nasleđen iz prethodnog modela je tandemsko područje paralelno sa zadnjim nosačem koje pruža veliki ravan prostor za sigurno vezivanje velikog prtljaga po potrebi.
Postavljanjem „Kljun” dizajna poklopca sa vertikalnim konfiguracionim farovima, koji deli imidž sa modelom V-Strom 1000, poklopac je primetno uži što vozaču daje širi pregled i stoga laganiji utisak kada se montira na sedište. „Kljun”, koji daje imidž nasledstva modela DR-BIG, je oštar i iskošen prema napred, što motiviše avanturistički osećaj dok deluje kao funkcionalna komponenta smanjujući uzdizanje za 9%.
Nasledivši “kljun” od originalnog modela DR-BIG, V-Strom se uzdiže visoko, van grada, preko planina i preko svih granica. Nasledstvo modela DR BIG je spremno da vas podrži u velikim avanturama.
Priroda motora bez stresa, super-neutralno upravljanje, prihvatljivost celog motocikla je u vrhunskoj ravnoteži.
Vetrobran je produžen za 9 mm nagore kako bi se smanjio udar vetra i uticaj na kućište, dok je oblik promenjen da bi se kontrolisao protok vetra, a ne da bi se jednostavno stvorila zona bez vetra. Praveći manje jasnu granicu između zaštitnog područja i nezaštitnog područja, vozač će moći da se kreće slobodnije zbog manje turbulencije i da oseti prirodni tok vetra. Podesiva unapred podešena tri položaja takođe su dostupna pomoću četiri vijka.
Uz usvojenu instrument tablu, V-Strom 650 je dobio utičnicu za jednosmernu struju od 12 V pozicioniranu direktno ispod instrumenata kao standardnu opremu, i ona pruža vozaču mogućnost upotrebe satelitskih navigacionih sistema i/ili punjenje mobilnih uređaja. Praktičan novitet, posebno na dugim turama.
Dizajn sedišta doprinosi reputaciji udobnosti modela V-Strom. Iako obezbeđuje široku ravnu površinu kako bi dao potporu vozaču tokom vožnje, prednji deo sedišta je uzak što omogućava vozaču da lako dođe do tla pri zaustavljanju. Takođe, zadnje sedište poseduje širok i udoban prostor, tako da putnik koji je pozadi takođe može uživati u vožnji. Kada se gleda sa strane, može se videti da je sedište dobro postavljeno i tako poziva vozača na avanturu.
Kombinacija laganog, ali krutog aluminijumskog twin-spar rama i vilice je karakteristika jedinstvena za ovu klasu, a sa motorom širokog opsega pruža lagano i glatko upravljanje i stabilnost u različitim situacijama vožnje.
Pošto deli instrument tablu koja se lako vidi i koja je laka za upravljanje/razumevanje sa imidžom poklopca sa svojim većim bratom, V-Strom 650 ima bogate informacije i kvalitetan dizajn. Instrument tabla sadrži veliki analogni tahometar i digitalna očitavanja položaja menjača i brzinometra
Digitalni odeljak u nastavku prikazuje odometer, dvostruki pokazivač pređenog puta, sat, nivo goriva, temperaturu rashladne tečnosti, temperaturu okoline, napon baterije, opseg preostalog goriva, prosečnu i trenutnu potrošnju goriva i načine kontrole vuče. Preostali opseg goriva nastavlja se prikazivati nakon što pokazivač goriva prikaže prazno, pružajući vozaču tačne i utešne informacije. Pored toga, prepoznatljive LED diode pružaju indikator smrzavanja*, duga svetla, neutralno, lampica indikatora neispravnosti (MIL), ABS, režim kontrole vuče i indikatore temperature vode. Sve ove informacije su dostupne putem prekidača na levoj ručki, gde je takođe moguće resetovati pokazivač pređenog puta.
Vizir ima mogućnost štelovanja visine.
Nasledivši favorizovani sistem kontrole vuče od modela V-Strom 1000, V-Strom 650/XT je takođe opremljen ovom naprednom tehnologijom. Ovaj sistem kontinuirano nadgleda brzine prednjeg i zadnjeg točka, položaj komande gasa, položaj ručice i položaj menjača pomoću različitih senzora i kontroliše snagu motora upravljajući vremenom paljenja i dovodom vazduha. Sistem kontrole vuče može se prebaciti u jedan od dva režima, ili isključiti. Režimi se razlikuju u pogledu osetljivosti. Prvi režim omogućava skromno okretanje zadnjih točkova za napredniju, uzbudljiviju vožnju, dok drugi režim aktivira kontrolu vuče pri najmanjem gubitku prianjanja zadnjeg točka dajući vam veće samopouzdanje na klizavim površinama ili po kiši. Izbor režima može se brzo i lako izvršiti odabirom režima kontrole vuče sa leve grupe prekidača i potvrđivanjem pogledom na instrumente. U teškim situacijama vožnje, kao što su hladnoća ili neravnomerne površine puta, u potpunosti natovareni prtljagom ili sa partnerom na zadnjem sedištu, ovaj napredni sistem koji je već uspostavljen na modelu V-Strom 1000 podržaće vožnju.
Napomena: Sistem kontrole vuče nije zamena za kontrolu komande gasa vozača u različitim uslovima, a kontrola vuče ne može sprečiti gubitak vuče zbog prevelike brzine pri ulasku u krivine ili tokom kočenja i ne kontroliše vuču prednjih točkova.
Opremljeni dvostrukim diskovima prečnika 310 mm sa dvostruke dve klipne čeljusti na prednjoj strani i jednim diskom prečnika 260 mm sa jednostrukom klipnom čeljusti na zadnjoj strani, V-Strom 650 i 650XT pružaju kontrolisane i pouzdane performanse zaustavljanja. Takođe, kompaktna i lagana ABS funkcija, kako bi se izbeglo blokiranje točka uzrokovano preteranim naglim kočenjem, nadograđena je na sledeću generaciju sa naprednim podešavanjima za dodatni prirodni osećaj i sigurno aktiviranje.
Napomena: ABS nije dizajniran da smanji put kočenja. ABS ne može sprečiti proklizavanje točkova uzrokovano kočenjem pri vožnji u krivini. Pažljivo vozite i nemojte se preterano oslanjati na ABS.
Usvajanjem Low RPM sistema za asistenciju, zabrinutost zbog neočekivanog zastoja motora je ublažena. Ovaj sistem će automatski povećati brzinu praznog hoda kada uključuje kvačilo ili vozi pri malom broju o/min, pomažući čestim radovima kvačila u zagušenim gradskim vožnjama i sprečavajući iznenadni i neočekivani zastoj motora pri radu u niskom opsegu o/min.
Vozač je trebalo da pritiska konvencionalne starter prekidače dok se motor ne pokrene, ali V-Strom 650 je usvojio Suzuki Easy Start System sistem lakog pokretanja koji omogućava motoru da se pokrene jednim pritiskom dugmeta. Kompjuterizovani ECM proverava status i isključuje starter motor odmah nakon pokretanja, čineći pokretanje motora lakšim za vozača.
645cm3 DOHC V-twin je remek-delo inženjerstva kompanije Suzuki koji ima razvojnu istoriju. Za model V-Strom 650, ova jedinica je podešena za obrtni moment niskog i srednjeg opsega za praktičnu upotrebu, a istovremeno zadržava uzbudljive vrhunske performanse. Jedinica koja ispunjava Euro 5 emisione standarde podvrgnuta je ponovnoj izgradnji, instaliranjem tehnologije kao što su klipovi obloženi smolom i revidiranjem preko 60 komponenata motora kako bi se postigla veća snaga u širokom opsegu obrtaja, a istovremeno zadržao jedinstveni V-twin karakter sa malom potrošnjom goriva. Sa malom potrošnjom goriva u kombinaciji sa velikim rezervoarom od 20 L, opseg vožnje između punjenja je na vrhu u ovoj klasi, oslobađajući vozača stresa zbog čestog punjenja gorivom. Dodatno razvijeni motor uspeo je da naglasi privlačnost karaktera modela V-Strom 650, čineći ga još jednim remek-delom kompanije Suzuki.
Jedna od nadograđenih karakteristika jedinice od 645 cm3 su klipovi presvučeni smolom što je tehnologija nanošenja premaza za smanjenje trenja u cilindru, što rezultira poboljšanom ekonomičnošću goriva i odgovara najnovijoj kontroli emisije. Takođe su ugrađeni posebni klipni prstenovi u obliku slova L za poboljšane performanse zaptivanja i smanjenje izduvavanja gasova, što sve rezultira ispunjavanjem najnovijih propisa uz istovremeno poboljšanje snage i jednostavnosti upotrebe.
Tehnologija Dual Spark Technology kompanije Suzuki, jedinstvena u ovoj klasi, koristi dve svećice po cilindru za precizno paljenje. U kombinaciji sa usvojenim svećicama od nikla sa visokim paljenjem, doprinosi povećanoj efikasnosti sagorevanja, uglađenijoj isporuci snage, manjoj potrošnji goriva i nižim emisijama.
Da bi V-Strom 650 imao jedinstveni karakter, motor treba da bude jak ne samo na vrhuncu, već i na često korišćenom niskom do srednjem opsegu obrtaja. Da bi udovoljio ovim zahtevima, motor ima originalnu usisnu bregastu osovinu sa jednako produženim usisnim otvorima, dok je za izduvnu bregastu osovinu usvojio stavku od road modela SV650 koji ima veće podizanje u odnosu na prethodni model V-Strom 650. Ove karakteristike i ukupna podešavanja rezultirali su pojačanim obrtnim momentom i snagom u srednjem i visokom opsegu obrtaja, pružajući vozaču uzbudljivu vožnju kada je sportskog duha i karakter bez stresa za svakodnevnu vožnju ili dalji put, jednostavno povećavajući atrakcije ovog modela 650.
Model dolazi uz sistem ubrizgavanja Suzuki Dual Throttle Valve (SDTV) dvostrukog ventila gasa sa dokazanim performansama, i svaki cilindar ima dva leptir ventila za poboljšanu izlaznu snagu i efikasnost. Jedan leptir ventil je direktno povezan sa kontrolom komande gasa vozača, dok je drugi leptir ventil kontrolisan od strane ECM i radi u skladu sa informacijama od senzora položaja komande gasa, senzora brzine motora i senzora položaja menjača za optimalan usisni protok, ostvarujući efikasnu i glatku isporuku snage sa obrtnim momentom pri malom broju o/min. Kontrola brzine praznog hoda je takođe karakteristika koja podržava stabilan rad u praznom hodu i manje emisije. Brizgaljke su poboljšane i sada su tipa od 10 rupa sa dugom mlaznicom za dodatnu efikasnost.
Izduvni sistem donjeg tipa je lakši i bliži je centru gravitacije, doprinoseći okretnom upravljanju dok istovremeno može da primi tanki i pametni opcioni sistem prtljaga. Katalizatori su postavljeni u tandemskoj konfiguraciji postižući potreban nivo kontrole emisije za Euro4 standarde emisije, istovremeno uspešno postižući efikasnost izduvnih gasova za povećanje izlazne snage.
DR-BIG je prvi avanturistički model koji je imao „Kljun”, pa je brend V-Strom nasledio taj prepoznatljiv izgled. Model 650 je nasledio isti imidž kao 1000, sa dizajnom koji sadrži direktniju liniju od vrha kljuna do vrha rezervoara, taj izazovni duh njegovog pretka je dodatno oživljen. Fleksibilne i udobne konvencionalne teleskopske viljuške imaju popustljivi karakter, omogućavajući vožnju na velikim daljinama bez stresa, kao i uzbudljive vožnje na zavojitim putevima. Zadnja suspenzija je opremljena sa podešavanjem odskoka i daljinskim podešivačem predopterećenja kojim se može ručno upravljati, omogućavajući vozaču da brzo podesi suspenziju u skladu sa stilom vožnje ili u slučaju dvostruke vožnje ili sa punim prtljagom bez ikakvog potrebnog alata.
Desetokraki liveni točkovi od aluminijuma su atraktivna karakteristika modela V-Strom 650 dok u XT varijanti model dolazi opremljen sa žičanim felnama istih dimenzija. Ne samo da daju sportski imidž srodno njegovom bratu V-Strom 1000 u Suzuki porodici avanturističkih modela, nazad do modela DR-BIG i DR-Z, već poboljšavaju sposobnost držanja puta i smanjuju težinu. Model V-Strom 650XT ima primenljive točkove sa krakovima i tubeless gumama koji apsorbuju udarce sa puta bolje zbog fleksibilnog karaktera krakova, pružajući vozaču dodatnu udobnost i uzbudljivo zadovoljstvo u vožnji. Model u boji Champion Yellow dolazi uz jedinstvene zlatno anodizirane ivice, kao kontrast crno anodiziranim delovima na drugim bojama. Veličine točkova su 19 inča napred i 17 inča pozadi, što ostvaruje i savršenu ravnotežu za stabilno I spretno upravljanje, a ugrađene gume su povećale stabilnost i nivo prianjanja Bridgestone BATTLAX ADVENTURE A40, posebno razvijene za V-Strom 650.
Možete podesiti tvrdoću zadnjeg amortizera u zavisnosti od prtljaga na motociklu ili stila vožnje.
Takođe XT varijanta modela dolazi opremljena sa ralicom I sa štitnicima ruku, dok se u verziji sa livenom felnom isti mogu dokupiti iz dodatne opreme.
MOTOR | ||
---|---|---|
Naziv | V-Storm 650 enduro | |
Tip | 4-taktni, vodeno hlađen, dvocilindrični V motor postavljen pod uglom od 90 stepeni, sa po dve bregaste osovine | |
Kubikaža | 645 | |
Prečnik x hod | 81 mm x 62.6 mm | |
Menjač | 6-stepeni mehanički | |
Snaga motora | 52 kw (70 PS) / 8.800 rpm | |
Obrtni moment | 62 Nm / 6.500 rpm | |
Veličina i osnovni podaci | ||
Ukupna dužina | 2.275 mm | |
Ukupna širina | 910 mm | |
Ukupna visina | 1.405 mm | |
Međuosovinski razmak | 1.560 mm | |
Udaljenost podloge | 170 mm | |
Ukupna masa | 216.00 kg | |
Visina sedišta | 835 mm | |
Oslanjanje napred | Teleskopska viljuška, spiralna opruga, uljni amortizer | |
Oslanjanje nazad | Centralni opružni član, spiralna opruga, uljniamortizer | |
Kočnice napred | Dvostruki disk | |
Kočnice nazad | Disk | |
Pneumatik napred | 110/80R19M/C 59V, tubeless | |
Pneumatik nazad | 150/70R17M/C 69V, tubeless | |
Zapremnina rezervoara | 20 l |