Suzuki - HAYABUSA

Ultimate sport / HAYABUSA

Čuven po svojoj snazi, brzini, okretnosti i veličanstvenom prisustvu. Legendaran po uspostavljanju novih nivoa vrhunskih sportskih performansi i po tome što je zadržao poziciju broj jedan u poslednje dve decenije u klasi koju je stvorio. Potpuna posvećenost i neumorni napori rađaju novu generaciju savršeno spremnu da hrabro nosi vozače u budućnost. Njegovo dodatno poboljšano iskustvo vožnje karakteriše još bolju isporuku snage i okretnije rukovanje, kolekciju najnovijih elektronskih sistema dizajniranih da optimizuju karakteristike performansi i učine Hayabusu upravljivijom i predvidljivijom, kao i nepokolebljivu pouzdanost. I sve ovo upakuje u paket koji će momentalno okrenuti glave svojim stilom i gracioznošću koja oduzima dah.

Cena: 16.200€
Način finansiranja: Plati 4.860€ i vozi HAYABUSU za 173€ mesečno!

1.340 cm³
Kubikaza
-
Snaga
264.00 kg
Težina

MOTOR

Snažni 1.340 cm³ vodeno hlađeni, redni četvorocilindrični, DOHC motor je u potpunosti revidiran da obezbedi besprekoran porast obrtnog momenta za ubrzanje bez napora.

Koristeći tehnike razvijene za supersport GSKS-R1000, redizajnirano kućište radilice ima prolaze za podmazivanje koji obezbeđuju 54% veći protok ulja do radilice za povećanu izdržljivost.

Izrezi u obliku slova U u otvorima cilindara, Suzuki kompozitni elektrohemijski materijal (SCEM) i fizičko taloženje pare (PVD), svi su projektovani za smanjenje trenja i poboljšanje snage i izdržljivosti.

Lagani dizajn radilice, klipnjača i klipova smanjuje unutrašnje vibracije, što zauzvrat doprinosi većoj izdržljivosti motora.

Promene u dizajnu Tvin Svirl Combustion Chamber (TSCC) promovišu brže i efikasnije sagorevanje mešavine goriva i vazduha.


Šasija

Šasija Hayabuse je dizajnirana da vam pruži pouzdano držanje, okretno rukovanje i predvidljivu kontrolu koji se kombinuju da bi izgradili samopouzdanje i poboljšali iskustvo vožnje. Pruža glatku i udobnu vožnju koja apsorbuje nepravilnosti na površini puta i verno odgovara vašoj volji. Efikasno prenosi obilnu snagu svog legendarnog pogona na asfalt, dok u potpunosti koristi svoje ugrađene inteligentne sisteme kontrole za efikasno pokretanje i kočenje, bilo da se kreće niz pravi deo puta ili se naginje kroz krivine.

U srži ove izvanredne šasije je Hayabusin oprobani aluminijumski ram. Iako je Suzuki napravio i testirao više različitih prototipskih okvira tokom faze razvoja, dokazana kombinacija aluminijumskih profila i aluminijumskih odlivaka nastavlja da daje pravu količinu gipkosti i čvrstoće celokupnoj strukturi okvira od čvrste legure. Iako su skuplji i zahtevniji za proizvodnju, ekstrudirani aluminijumski delovi se isplate u postizanju ukupnog balansa koji je potreban za mašinu koja pruža vrhunske performanse i dostiže nominalnu maksimalnu brzinu od 299 km/h. Zbog toga se delovi rama od ekstrudiranog aluminijuma takođe mogu naći na brojnim superautomobilima.


Tehnologija

Suzuki inteligentni sistem vožnje (S.I.R.S.)

SDMS-a za pametniju i sigurniju vožnju Suzuki Drive Mode Selector Alpha (SDMS-a) grupiše pet naprednih elektronskih kontrolnih sistema dok omogućava vozačima da izaberu individualna podešavanja za svaki. Optimizuje karakteristike performansi i ponašanje kako bi najbolje odgovarao različitim površinama puta, uslovima vožnje i željenim stilovima vožnje. Eksperimentišite sa različitim podešavanjima i iskoristite povratne informacije koje svaka nudi da biste usavršili svoje veštine vožnje i izgradili veće samopouzdanje dok uživate u vrhunskom iskustvu vožnje. Pored tri fabrička podešavanja (A, B, C), SDMS-a nudi izbor između tri korisnički definisane grupe podešavanja (U1, U2, U3). Režimi i podešavanja se mogu menjati pomoću prekidača na levom upravljaču, a trenutna podešavanja su prikazana na TFT LCD panelu koji se nalazi u centru instrument table.

IMU

6-osni, Bosch IMU (Inercijalna merna jedinica) kombinuje akcelerometre i žiroskope u jednom kompaktnom paketu koji stalno prati korak (nagib napred ili nazad), kotrljanje (naginjanje sa jedne na drugu stranu) i skretanje (okretanje u odnosu na početni pravac). Ova merenja se upoređuju jedno sa drugim, kao i očitavanja sa senzora brzine točkova kako bi Hayabusa bila svesna svoje situacije u svakom trenutku i realizovala nekoliko naprednih S.I.R.S. kontrola.

1 Birač režima isporuke snage Izaberite između tri različita režima rada motora koji kontrolišu isporuku snage u skladu sa uslovima na putu i ​​vožnji. Režim 1 pruža najoštriji odgovor na gas i isporučuje maksimalnu snagu. To je solidan izbor za iskusne vozače koji žele sportsku vožnju. Režim 2 pruža mekši odgovor na gas i linearniju isporuku snage. To ga čini praktičnom opcijom za svakodnevnu vožnju. Režim 3 pruža najmekši odgovor na gas i ima nežniju krivu snage sa smanjenom maksimalnom izlaznom snagom. Pogodan je za vožnju po mokrim ili klizavim putevima ili dok se još uvek navikavate na potencijal Ultimate Sport Bike-a.

2 Kontrolni sistem protiv podizanja Suzuki je uspešno razvio napredni sistem koji maksimizira performanse ubrzanja istovremeno sprečavajući da se prednji točak podigne sa zemlje. Sistem nudi izbor od 10 podešavanja režima kada je uključen, pri čemu Režim 1 pruža minimalnu kontrolu, a Mod 10 čini praktično nemogućim podizanje prednjeg točka, čak i kada se gas potpuno otvori sa suvozačem pozadi.

3.Dvosmerni sistem brze promene brzine Prebacite nagore ili naniže brže i lakše bez potrebe da koristite kvačilo ili gas. Quick Shift nudi dva režima. Režim 1 brže reaguje da bi ponovio odgovor u trkačkom stilu, dok režim 2 nudi lakši dodir. Da bi se obezbedio glatki rad menjača kada se koristi Quick Shift, ECM usporava paljenje pri ubrzavanju ili održavanju stabilne brzine i otvara ventil za gas pri usporavanju. Performanse novog Assist & Slip®* kvačila obezbeđuju još glatkije promene stepena prenosa.

4 Sistem kontrole motornih kočnica Ovaj sistem poništava efekat kočenja motorom da bi suzbio klizanje ili preskakanje zadnje gume i obezbedio uglađenije ponašanje koje se može kontrolisati. Izbor od tri režima plus podešavanje OFF vam omogućavaju da kontrolišete efektivnu snagu kočenja motorom u skladu sa uslovima vožnje ili vašim željama.

5 Motion Track sistem kontrole proklizavanja Ovo podiže kontrolu vuče na novi nivo korišćenjem podataka iz IMU-a za stalno praćenje količine nagiba i efikasno ograničavanje klizanja u krivinama kao i na ravnoj stazi. Pruža veću stabilnost u svakom trenutku, omogućavajući sigurnu kontrolu u različitim uslovima vožnje uz smanjenje stresa i umora. Sistem nudi izbor od 10 podešavanja režima, a može se isključiti po želji. Što je veći broj režima, to je brža kontrola proklizavanja uključena i sistem je proaktivniji u ograničavanju okretanja točkova.

Launch Control Sistem

Okrenite gas i doživite efikasno lansiranje i ubrzanje na sličan način na koji trkači napuštaju startnu liniju. Izbor od tri podešavanja režima vam omogućavaju da uskladite brzinu motora pri pokretanju sa vašim nivoom iskustva ili samopouzdanja. Režim 1 ograničava brzinu motora pri pokretanju na 4.000 o/min, režim 2 radi na 6.000 o/min, a režim 3 – najbrži režim – radi na 8.000 o/min.

Aktivni ograničavač brzine

Prvi u industriji motocikala, ovaj sistem vam omogućava da podesite brzinu koju ne želite da prekoračite, a zatim ubrzavate i usporavate kako želite do te brzine. Ovo pomaže u smanjenju brige o tome da bicikl prekorači odabrano ograničenje brzine.

Sistem tempomata

Tempomat smanjuje zamor tokom dugih vožnji omogućavajući vam da održite podešenu brzinu bez pritiskanja gasa. Brzina se može lako podesiti naviše ili naniže pomoću prekidača za režim/podešavanje na levom upravljaču i podesiti od 31km/h do 200km/h dok se vozi na 2.000 do 7.000 o/min u drugoj brzini ili više. Praktična funkcija nastavljanja ponovo uključuje sistem i ubrzava do poslednje podešene brzine nakon kočenja.

Signal za hitno zaustavljanje

Još jedna prva na motociklu u Suzukiju, ova funkcija brzo treperi prednjim i zadnjim pokazivačima pravca kako bi upozorila vozila koja vas prate ako naglo zakočite pri brzinama od 55 km/h ili više. Napomena: Signal za hitno zaustavljanje nije dostupan na jedinicama specifikacije Severne Amerike, Indije ili Kanade.

Kočioni sistem Motion Track

Sistem kombinuje podatke o položaju vozila iz IMU-a sa podacima senzora brzine prednjeg i zadnjeg točka kako bi omogućio aktivaciju ABS-a ne samo u pravoj liniji, već i kada se naginje u ugao. Stoga je manje verovatno da će motocikl pokušati da se uspravi ili izgubi vuču, umesto da zadrži svoj radijus i ugao nagiba kako bi bolje pratio svoju predviđenu liniju kroz ugao. Napomena: ABS nije dizajniran da skraćuje put kočenja. Uvek vozite bezbednom brzinom za put i vremenske uslove, uključujući i skretanje. Kontrolni sistem zavisan od nagiba Nadzire položaj i ugao motocikla kako bi sprečio podizanje zadnjeg točka koristeći ABS za kontrolu pritiska kočnice i kompenzaciju prilikom pritiskanja kočnica dok se kreće nizbrdo.

Hill Hold

Kontrola zadržavanja na uzbrdici je dizajnirana da automatski aktivira zadnju kočnicu na 30 sekundi nakon zaustavljanja dok ste okrenuti uzbrdo na nagibu, čak i kada otpustite ručicu kočnice ili pedalu. Ovo pomaže da se osigura mirno ponovno pokretanje bez brige da će se motocikl otkotrljati unazad. Sistem se isključuje ili brzim stiskanjem ručice prednje kočnice dva puta, ili ubrzavanjem da se povuče iz mesta.

Legendarna snaga i pouzdanost

Poboljšanja implementirana u legendarni 1.340 cm³ linijski četvorocilindrični motor Hayabuse sa vodenim hlađenjem postižu još bolju ravnotežu ukupnih performansi, a ipak veću efikasnost i izdržljivost, a istovremeno zadovoljavaju i Euro 5 standarde emisije. Nasleđujući ponosno nasleđe Ultimate Sport Bike koji se uspostavio 1999. godine, Hayabusa nastavlja da isporučuje više obrtnog momenta i snage od bilo kog drugog sportskog motocikla pri brzinama motora koje se obično koriste u svakodnevnoj vožnji. Simbol inženjerskog ponosa i junaštva, napravljen je da pruži vrhunsko iskustvo vožnje na duge staze.

Optimizovano vešanje

KYB viljuške sa invertovanim kertridžima obezbeđuju 120 mm hoda prednjeg točka i imaju premaz nalik dijamantu od ugljenika (DLC) na unutrašnjim cevima viljuške spoljašnjeg prečnika 43 mm kako bi se smanjilo trenje i poboljšala reakcija na male nepravilnosti na površini puta. Predopterećenje opruge, prigušivanje kompresije i prigušenje odskoka su potpuno podesivi. Unutrašnja struktura je unapređena da bolje apsorbuje površinu puta i obezbedi još glatkiju, stabilniju vožnju sa optimalnim prianjanjem. Unutrašnja struktura potpuno podesivog zadnjeg vešanja KYB link-tipa je takođe revidirana kako bi se maksimizirala udobnost i stabilnost na pravoj liniji. Pored toga, podešavanja i za prednje i za zadnje vešanje su optimizovana za postizanje stabilne vožnje sa neutralnim osećajem pri svim brzinama.

Brembo Stylema® prednje kočione čeljusti

Hayabusa usvaja Brembo-ove najnovije Stylema® kočione čeljusti. Sa lakšim, kompaktnijim i pažljivo oblikovanim dizajnom namenjenim za upotrebu na motociklima visokih performansi, ove nove čeljusti povećavaju protok vazduha oko kočionih pločica kako bi se brže ohladile i pružile trenutnu reakciju. Oni su upareni sa prednjim diskovima prečnika povećanog sa 310 mm na 320 mm i sa novim šablonom rupa koji dodatno pomaže u optimizaciji efikasnosti hlađenja.

Ekskluzivno dizajnirane Bridgestone gume

Suzuki je godinama blisko sarađivao sa Bridgestoneom u razvoju novih BATTLAX HYPERSPORT S22 pneumatika posebno da bi se zadovoljile istinske potrebe Hayabuse. Nove gume se mogu pohvaliti poboljšanim prianjanjem na suvom, performansama u mokrim uslovima, većom svestranom vučom i agilnošću, uz zadržavanje velikog nivoa izdržljivosti. Uz novu smešu i konstrukciju, izrazita razlika koju ove gume pokazuju u stabilnosti na pravoj liniji i prianjanju u krivinama nudi svakom vozaču uzbudljivije iskustvo i iskustvo koje stvara samopouzdanje. Gume su postavljene na nove točkove sa 7 krakova koji ne samo da izgledaju sjajno, već i pomažu u poboljšanju prijanjanja.

Lepota fine instrumentacije

Vozači vole poznati raspored i izvanrednu funkcionalnost Hayabusine instrument table. Sada ima koristi od brojnih pažljivo promišljenih dodira koji čine da njegov funkcionalni sjaj sija još sjajnije. Veće, smelije numeracije na analognom tahografu i brzinomeru poboljšavaju čitljivost, kao i oznake na skali sa pozadinskim osvetljenjem oko periferije. Jedna od istaknutih stvari je novi TFT LCD panel montiran u sredini. Pored trenutnih podešavanja sistema SDMS-a, poseduje Active Data displej koji poboljšava vožnju nudeći pogled iz ptičje perspektive trenutnog radnog statusa motocikla. Ovo uključuje prikaz ugla nagiba u realnom vremenu (sa funkcijom zadržavanja maksimuma), pritiska prednje i zadnje kočnice, brzine ubrzanja i položaja leptira za gas.

Tehnički podaci

MOTOR
Naziv HAYABUSA
Tip 4-taktni, vodeno hlađeni, DOHC
Kubikaža 1.340
Prečnik x hod -
Menjač 6-stepeni mehanički
Snaga motora -
Obrtni moment -
Veličina i osnovni podaci
Ukupna dužina 2.180 mm
Ukupna širina 735 mm
Ukupna visina 1.165 mm
Međuosovinski razmak 1.480 mm
Udaljenost podloge 125 mm
Ukupna masa 264.00 kg
Visina sedišta 800 mm
Oslanjanje napred spiralna opruga, uljana
Oslanjanje nazad Brembo Stilema®, 4 klipa, dvostruki disk, opremljene sa ABS-om
Kočnice napred Brembo Stilema®, 4 klipa, dvostruki disk, opremljene sa ABS-om
Kočnice nazad Nissin, 1-klipna, jedan disk, opremljena ABS-om
Pneumatik napred 120/70ZR17M/C (58V)
Pneumatik nazad 190/50ZR17M/C (73V)
Zapremnina rezervoara 20 l
`

Video